Pidä mielessä rakentaessasi tuotemerkkiäsi.

Eri merkkien painotuotteet.

Mikä voisi olla tärkeämpi kuin brändi, joka viestii yrityksen puolesta. Kaikki yrityksen nimeen liittyvä määrittelee tuotemerkin. Vaikka sinulla ei olekaan halua tulla Coca Colaksi tai Appleksi, brändi-identiteetin rakentaminen on tärkeää. Tuotemerkkiä kommunikoidaan päivittäin käyntikorteissa, esitteissä ja muissa painotuotteissa. Brändin vahvuus on tärkeä paitsi ennen ostopäätöksiä myös ympäristö- ja yhteiskunnallisessa keskustelussa.

Kuinka rakentaa brändi tyhjästä?

Aivoriihi. Tunnista kaikki parametrit, jotka on sisällytettävä. Aloita itsestäsi. Mitä kestää tietyn tuotteen ostaminen tai ravintolaan meneminen? Vuosi on 2020. Mediatila on rajoitetusti. Jos rakennat liian laajan brändin, se hukkua ilmaan. Pitäisikö tuotemerkin näkyä vain käyntikorteissa, kirjeenvaihtokorteissa, mainoskorteissa jne. Tai myös rakennuksissa, digitaalisessa mediassa, ajoneuvoissa ja vaatteissa?

Aloita tärkeimmästä asiasta - nimestä. Jatka ideaprosessia etsimällä asianmukaista online-inspiraatiota. Katso, miten muut rakensivat logonsa ja miten sitä kommunikoidaan. Sisältääkö merkki tekstilogon? Pitäisikö teksti ja kuva yhdistää? Fontit, kuvat, värit, koot. Luettelo on pitkä. Tuo esiin muistilehtiö, terävä lyijykynä ja luonnostele vaihtoehdot. Käytä tilaisuutta selataksesi kaikkia käyntikortti- ja kirjelomakemalleja saadaksesi lisää inspiraatiota. Ei haittaa katsoa, kuinka muut ovat suunnitelleet tuotemerkkinsä.

Testaa ideoita

Ja mieluiten potentiaalisille asiakkaille. Loppujen lopuksi et näe metsää kaikille puille. Yhtäkkiä on olemassa useita hyviä vaihtoehtoja, ja on vaikea tietää, kumpi jatkuu. Pyydä jotkut käyntikortit ja kirjeenvaihtokortit painettuina erilaisilla suunnitteluvaihtoehdoilla ja laitamaan asiakkaat eteen. Vaihda se nopeasti, jos vastaanottaja grimasi tai osoittaa stressoireita.

Valmistelutyö on tärkeää ennen luomisen aloittamista. Testaa uudestaan ja uudestaan, ennen kuin päätät optimaalisesta tuotemerkistä. Se, joka edustaa yritystä ja näkyy kaikissa painotuotteissa ja profiilivaatteissa. Jokaisesta käyntikortin vastaanottajasta tulee potentiaalinen asiakas tai yhteyshenkilö. Vahvan brändin rakentamista ei tehdä yön yli - sitä tärkeämpää on tehdä heti alusta alkaen.

Hanki inspiraatiota kilpailijoilta

Voi olla helppoa tai vaikeaa. Jos yrityksesi on ravintola, se on helpompaa. Vieraile viidessäkymmenessä suosikkeissasi ja lainaa tunteita luova malli. Tarkista valikot, käyntikortit, paperitavarat, kirjekuoret ja kaikki mitä voi hankkia. Kuinka logo näkyy työntekijöiden vaatteissa? Autossa ja sisäänkäynnin toisella puolella? Ota yhteyttä samaan suunnittelutoimistoon kuin suosikki kilpailijasi, jos budjetti sallii. Yksinkertainen ja halvempi vaihtoehto on etsiä inspiraatiota malleistamme ja luoda ulkoasu itse POD: n suunnittelutyökalujen avulla.

kirjasinlaji

Tai fontti on tärkeä osa brändiä ja tiede sinänsä. Kun olet valinnut tuotemerkkiin sopivan kirjasimen, se tallennetaan Omat sivut -kohtaan ja noudetaan helposti tilaamalla käyntikortteja, esitteitä ja muita painotuotteita.

vihdoin

Älä vaikeuta elämää. Pidä muotoilu ja merkki yksinkertaisena. Älä kirjoita termejä kiveen. Jos huomaat, että suunnitteluprosessin tulos on väärä, vaihda raitoja. Oikea merkki herättää tunteita ja synnyttää ylpeyttä. Tuotemerkit, jotka ovat säilyneet vuosikymmenien ajan, ovat usein sellaisia, jotka ovat epätäydellisiä ja selkeitä.


Tilaa nyt