Oikea strategia sosiaaliselle medialle

Luo läsnäolo sosiaalisessa mediassa selkeän strategian avulla

Juna ei ole vielä lähtenyt, ja se on tärkeämpää kuin koskaan nähdä kanavissa. Facebook-ryhmistä Instagramiin Pinterestiin. On enemmän mahdollisuuksia kuin koskaan levittää viestiään ja hankkia uusia asiakkaita.

Lue vinkkimme siitä, miten yritys rakentaa verkkoyhteisön ja pitkäaikaiset suhteet ulkomaailmaan sosiaalisen median avulla.

Jokainen aktiivinen kanavasi muodostaa yhteisön. Se voi olla asiakkaita, jotka ovat jo tehneet oston, mahdollisia asiakkaita, jotka etsivät tietoa, tai muita pelaajia, jotka testaavat, vertailevat tai ovat mielipiteitä. Raja yhteisön ja asiakkaiden välillä on usein päällekkäinen.

Kaikki sosiaalisten kanavien osallistujat ovat tärkeitä. Vaikka he eivät osta, heistä tulee merkin markkinoijia.

Viisi vinkkiä online-läsnäolosi lisäämiseksi. Esimerkiksi olemme käyttäneet omaa kokemustamme painotuotteiden myynnissä yksityishenkilöille, kuten hääkutsuja ja kutsukortteja osapuolille.

Määritä realistiset tavoitteet altistumiselle sosiaalisessa mediassa

Se ei tapahdu yön yli. Vertaa kuinka rakennat talon. Tiili tiili. Aina kun vastaamme kommenttiin tai postitamme kuvia hääkutsuista, se on panos talomme rakentamiseen. Pienessä yrityksessä ei ole vaatimuksia erillisille osastoille, ei edes kokopäiväisille tehtäville, työtä varten sosiaalisilla kanavilla. Mutta päivittäisiin viesteihin ja seurantaan on oltava strategia ja rutiinit. Laitamme kaksi tai kolme kutsukorttia päivässä ja vastaamme kysymyksiin ja mielipiteisiin. Kanava on laajennettu asiakaspalvelu ja kauppaikkuna hääpaketeille ja muille painotuotteille.

Luo läsnäolo oikealla kanavalla

Kaikki sosiaaliset kanavat ovat erilaisia. Hääkortteihin ja kastekortteihin verkossa - myydyimmät tuotteemme, Pinterest ja Instagram ovat parhaiten sopivia. Opiskelijoiden kutsumalla kevätkampanjoissa käytämme Facebookia. Käyntikortit, kirjekuoret ja paperitavarat - sekoitus kaikkia. Ne tarjoavat hyviä jakamistyökaluja, jotka hyödyntävät levitystä. Ainutlaatuisiin hääkutsukortteihin Instagram on osoittautunut parhaaksi kanavaksi. Kaikki kutsut, joissa on erityinen graafinen profiili, päätyvät Pinterestiin.

Muista sisällyttää selkeät jakamispainikkeet ja linkit tuotesivuille, joilla asiakkaat voivat muuntaa, eli tehdä ostoksia.

Älä lähetä samaa sisältöä kaikille kanaville

Jo rakentaessasi kanavastrategiaasi - päätä mitä näyttää missä, vaikka käytätkin aluksi vain sosiaalista alustoa. Sen voi sanoa helpommin kuin tehdä, ja on ehdottomasti houkuttelevaa lähettää uusin tuote useille kanaville. Samanaikaisesti on tärkeää, että asiakkaat tunnistavat yrityksesi. Kaikissa medioissa on käytettävä logoa, värejä, fontteja jne. Missä myymälässä kävijä on, ei pitäisi olla epäilystäkään. Meillä on tuotevalikoima yrityksille ja toinen yksityishenkilöille. Tämä helpottaa kanavien valintaa ja erillisiä markkinointistrategioita kanavasta riippuen. Käyntikortit, paperitavarat ja kirjekuoret kulkevat itsestään. Esitteet ja postikortit toisessa. Hääkutsut, kaste- ja kutsukortit kolmannessa jne.

Hanki käsitys asiakaskäyttäytymisestä

Markkinatutkimus, johon iso yritys viettää miljoonia, pieni yritys voi tehdä melkein ilmaiseksi oikealla sosiaalisen median strategialla. Valitse foorumi ja kysy suoraan asiakkaalta, mitä he ajattelevat. Ja tee se usein. Ulkoisia markkinointitoimistoja ja kalliita konsultteja ei tarvita. Käytä tilaisuutta saadaksesi vinkkejä parannuksista ja uusista palveluista. Hääkutsujen lisäksi lisäsimme vastaavat kiitoskortit useiden asiakkaiden ehdotusten jälkeen.

On tärkeää vastata kaikkiin yhteyshenkilöihin. Vaikka kommentit ovat kielteisiä. Potentiaaliset asiakkaat voivat lukea vastauksen, ja vastaus voi hallita täydellisen oston.

Jopa pieni yritys voi käyttää online-työkaluja analyysiin. Monet palvelut ovat ilmaisia ja tarjoavat arvokasta tietoa kävijöiden määrästä, siitä mitä asiakkaat etsivät ja kuinka paljon he ostavat.

Älä istu ja odota, että asiakkaat tulevat

Ole aktiivinen. Aloita pienimuotoisista kampanjoista. Opi kokeilemalla erehdystä. Ennen kuin aloimme aktiivisilla hääkutsujen myyntikampanjoilla, strategia perustui kiinnostuksen luomiseen palveluun. Asiakkaan edun on oltava selkeää ja tilausprosessin yksinkertainen. Osallistu aktiivisesti yhteisöösi. Päivitä tietoja tuotteista ja miksi asiakkaat tarvitsevat niitä. Yhdistä vinkkien kanssa ja älä unohda tärkeintä. Katso kuinka kilpailijoillasi menee. Lainaa hyviä ideoita ja tee niistä omia.


Tilaa nyt
Mainoskortit markkinointiesimerkkinä